11.3.2022

Kuinka päästä eroon neutraalista

Mä löysin Prodigyn uudelleen. Ysärikupla on hiipinyt pikkuhiljaa enenevässä määrin. Salvador Dali-kupla osoittaa hiipumisen merkkejä. Mutta ongin tietooni kaiken tarvittavan aiheesta.  Huomasin pitäväni  herran taiteesta myös ihan järjettömästi. Mutta ei ole yllätys kun tuoksupullot ovat pieniä taideteoksia.

Ostin lähes kymmenen kiloa hyvää mieltä Hietalan tilalta. Jauhelihaa, keittolihaa, luita jnejne. Pakkaseen.  Helpottaa huomattavasti kauppareissujen painolastia, kun juurekset ja lihat on ostettu helkkarin isoina satseina. Kaks kauppakassia pyöränsarvissa ja sohjokeli, ai namnam. Mutta ne on niitä omia valintoja.

Oli mulla asiaakin, mutta en muista enää mitä se oli. Ehkä aikasokeusasiaa. 

Eikunn! Tajusin miksi mulla on niin kova miellyttämisen tarve, tai ei siis varsinaisesti niillä sanoilla. Mä   olen ns. helppo ihminen, kaikille kiva, neutraali. Sehän on ihan kamalaa jos tuon mielipiteeni  julki tai  sanon  jotain mikä herättää negatiivisia tunteita ja joku suuttuu siitä. Mä haluan olla pidetty  ja kiva kaikkien silmissä. Ihan helvetin ärsyttävä tapa josta haluan eroon. En osaa laittaa rajoja ja olen liian kiltti. Pitää kasvattaa pallit.

Taustasyynä arvaamaton ilmapiiri kotona kun olin lapsi/nuori. Opin olemaan herättämättä tunteita kenessäkään, olemalla hajuton, mauton, väritön. Jatkuvaa haistelua aikuisten mielentilasta. Se alkoi ennen kouluikää,  sen muistan.

Konfliktien välttäminen kaikin tavoin. Se  on ollut läsnä kaikki nämä vuodet, enkä ole tajunnut sitä kun se on niin automaattista. Se varmaan aiheuttaa osittain vitutusta jonka syytä en tiedä tai osaa spesifioida.

Pohdin myös auktoriteettiasioita. Se pitää ansaita. Jos käskyttää muita vain siksi että voi, se ei tuo  auktoriteettia. Jos käskyttää  muita siksi että on ylempänä niin sekin menee metsään. Jos kuvittelee että on paljon valtaa, niin ei kyllä ole. Mun pään sisällä ihmiset on samalla viivalla. Näennäisesti voin  tehdä kuten pyydetään, mutta kunnioitus on eri asia. Mä en esim. osaa jännittää mitään johtajia tai päälliköitä tai semmosia. Osaan kyllä  käyttäytyä korrektisti kuten kuuluu, mutta ne on mulle tavallisia ihmisiä ilman mitään nuoleskelusontaa. Kunnioitus ja auktoriteetti tulee siitä kuinka kohtelee muita ja kuinka taitava on. Auktoriteetti lopahtaa siihen, kun huomaan että joku ihminen vaatii minulta paljon sellaisia asioita joihin ei itse kykene. Vaatii paljon mutta ei kykene itse omiin vaatimuksiinsa. Siitä tulee mun pään sisään ristiriita.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Muuttotintti

Aika lentää tästäkin pesästä. Aikomukset asua tässä, kunnes lapset muuttavat kotoa, meni metsään. Kiikareihin ilmestyi edullisempi asunto, k...